top of page
Szukaj

Masło orzechowe

Masło orzechowe – źródło tłuszczów po których nie masz ochoty na płukanie zębów.



Ostatnimi czasy pojawia się coraz więcej miejsc sprzedających naturalne masło orzechowe.

Zastanówmy się nad fenomenem tego produktu i dlaczego spożywanie go może być dla nas dobre.


Masło orzechowe jest przede wszystkim wspaniałym źródłem tłuszczów. W 100 gramach masła orzechowego znajdziemy ok. 50 g tłuszczów, 20 g węglowodanów oraz 25 g białka, w zależności od tego jakie orzechy zostały wykorzystane do stworzenia produktu finalnego.

Duża ilość tłuszczów sprawia, że masło orzechowe jest bardzo kaloryczne. 100 g produktu posiada wartość energetyczną ok. 656 kcal.


Ok. 50% tłuszczów w maśle orzechowym uzyskanym z orzechów ziemnych to jednonienasycone kwasy tłuszczowe, 20% nasycone kwasy tłuszczowe a 30% wielonienasycone kwasy tłuszczowe (głównie omega-6).


Ze względu na bardzo wysoką zawartość kwasów omega-6 nie należy przesadzać z ilością masła orzechowego w codziennej diecie. Kwasy omega-6 są tłuszczami na które zapotrzebowanie jest relatywnie łatwo pokryć.


Spożywane regularnie masło orzechowe jest również znakomitym źródłem mikroelementów.


W 100 gramach masła orzechowego uzyskanego z orzechów ziemnych znajdziemy między innymi:


Wapń – 92 mg

Żelazo – 4,58 mg

Magnez – 168 mg

Fosfor – 376 mg

Potas – 705 mg

Sód – 18 mg

Cynk – 3,27 mg

Niacyna – 12 mg

Wit. E – 8,33 mg


Co mówią badania na temat wykorzystania masła orzechowego w diecie?


Jedno z przeprowadzonych badań wykazało, że dieta wzbogacona w masło orzechowe zredukowała całkowity poziom cholesterolu o 11% a cholesterolu LDL o 14%, inne badanie wykazało znaczący spadek trójglicerydów we krwi.


Można natknąć się również na badania wskazujące na obniżenie ryzyka zachorowania na raka jelita grubego nawet o 27% u osób wykorzystujących masło orzechowe w swojej diecie.

Duże badanie przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych na grupie 83 818 kobiet wskazało, że kobiety spożywające regularnie masło orzechowe obniżyły ryzyko wystąpienia cukrzycy typu II aż o 21%.


Podsumowując:


Istnieje co najmniej kilka korzyści płynących z regularnego spożywania NATURALNEGO masła orzechowego w charakterze dobrego źródła tłuszczów. Pamiętajmy jednak, że nie należy spożywać go całymi słoikami, aby nie przekroczyć dziennego zapotrzebowania na kwasy tłuszczowe omega-6.

28 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

コメント


Post: Blog2_Post
bottom of page